Test: Kymco AK 550 – maksi skuter, ki se lahko kosa z najboljšimi

Dvovaljni motor, čvrst aluminijast okvir, sprednje vilice USD, sredinsko centralizirana masa, skuter. Že veste, o katerem govorimo?

Test: Kymco AK 550 - maksi skuter, ki se lahko kosa z najboljšimi

Večina ljubiteljev skuterjev bi ob opisu iz uvoda najprej pomislila na Yamahinega T-Maxa, vendar beseda tokrat teče o čisto svežem tekmecu iz Tajvana, prvem skuterju, ki je v boju za kupce neposredno napadel kralja razreda.
Kymco si je že dolgo nazaj zasluženo pridobil sloves proizvajalca dobrih in odličnih skuterjev, a se je ta znamka, ki je v bistvu derivat japonske Honde (pred začetkom proizvodnje lastnih modelov so izdelovali Honde in dele za Honde) vsaj do zdaj v razredu maksijev držala v senci najplemenitejših. Pač, stvar cenovne politike in strategije podjetja.

Z novim AK550 pa so se pri Kymcu odločili vstopiti v klub najboljših, saj po pol stoletja lastne proizvodnje res ni več razlogov, da tega ne bi storili. Vsaj na papirju bi se moral AK550 povsem suvereno kosati z Yamahinim trojčkom in bavarskima dvojčkoma. In se, tudi v praksi.

Prvi vtis je odličen. Radialni Brembovi sprednji zavori obljubljata veliko. Nivo obdelave in izdelave je visok, ni mu česa očitati, nekatere preproste tehnične rešitve, kot je parkirna zavora, pa poleg funkcionalnosti zagotavljajo tudi trajnost. Že res, da nima sistema proti zdrsu, a sta na voljo dva motorna programa, med katerima tisti za dež zmanjša moč motorja. Res je tudi, da nima senzorja za mrtvi kot, a je situacija za hrbtom vseeno pod nadzorom po zaslugi odličnih, daleč naprej pomaknjenih vzvratnih ogledal. In drži, da je mogoče v prostor pod sedež pospraviti samo eno integralno čelado, a gredo vanjo tudi večji prenosni računalnik, fascikel, nahrbtnik in vse, kar človek pač nosi in vozi s seboj.
Kymco AK550 bi moral biti ‘prav’ vsakemu vozniku. Nastavljivi so odmiki zavornih ročic, nastavljiva je tudi voznikova sedežna opora. Prostora in udobja je zavidljivo veliko, vetrna zaščita je nastavljiva v dveh stopnjah in svoje delo opravlja odlično.
Brez pretiravanja lahko zapišem, da je na področju voznih lastnosti ta skuter povsem enakovreden Yamahi ali BMW-ju, enako velja za živahnost motorja, ki je na testu v povprečju porabil 4,4 litra na sto kilometrov. Ne nazadnje je zasnova skorajda identična, zato to pravzaprav ni presenečenje.

AK550 v paketu serijske opreme ponuja ogrevane ročice, pametni ključ, LED-žaromete in števec s tremi ločenimi zasloni. Premikanje po menijih je hitro, logično in preprosto, v osnovi pa je z vidika informiranosti in podatkov še nekaj rezerve. To sicer ni velika težava, saj je skuter mogoče povezati s pametnim telefonom, prek katerega se s pomočjo aplikacije na zaslonu prikaže cela vrsta podatkov, prek GPS pa je mogoče spremljati tudi lokacijo skuterja.
Resnično ni pravega dvoma, da je Kymco AK550 v marsičem enakovreden najboljšim, kot tak pa bi lahko z nezanemarljivo ugodnejšo ceno mešal štrene. Zato, dobrodošel v klubu.